The bioimpedenziometry exam, now validated in many clinical practice areas, is used as a tool for the assessment of body composition in #malnutrition contidions, including #EatingDisorders.

The theoretical and practical course organized by “#PalazzoFrancisci” and “Mi fido di te” Onlus Organization, will be divided into 2 modules.

1st Module: 8 and 9 February 2017
2nd Module: 1 and 2 March 2017

The course is addressed to #nutrition field experts or those who wish to specialize themself in the use of bioimpedentiometry in eating disorders / malnutrition conditions.

Location: “Palazzo Francisci” clinic for Eating Disorders Treatment, #Todi, #Italy.

Price: The course will have a total cost of 250€ and will be a limited number (max 30 participants)

Dead Line: January, 30 The criterion of applications acceptance will be the order of receipt.

For information and registration please contact Ms. Silvia Ferri at: ferrisilvia83@gmail.com

L’Associazione Mi Fido di TE ONLUS in collaborazione con i Centri DCA Palazzo Francisci, Nido delle Rondini e Centro DAI di Città della Pieve organizza un corso teorico-pratico sull’utilizzo della Bioimpedenziometria (BIA) nei DCA.

Il corso sarà suddiviso in due moduli di due giornate ciascuno, ed avrà un taglio teorico-pratico con sessioni illustrative del metodo, tenute da esperti , seguite da esercitazioni pratiche e discussioni di casi clinici con tutor. Il primo modulo sarà l’8 e il 9 Febbraio , mentre il secondo l’1 e 2 Marzo 2017.
Il corso sarà rivolto a tutte le figure che lavorano nel settore della nutrizione e che intendono specializzarsi nell’utilizzo della metodica bioimpedenziometrica nei DCA e in altre situazioni cliniche di malnutrizione.
Il corso avrà un costo complessivo di 250€ e sarà a numero chiuso ( max.30 partecipanti). 

Per iscrizioni e informazioni rivolgersi alla Dott.ssa Silvia Ferri all’indirizzo ferrisilvia83@gmail.com.

SCHEDA ISCRIZIONE CORSO BIA